woensdag 22 juni 2011

Dagboek dag 1


Moeder en kroost hebben de nacht goed doorstaan en er zijn geen kittens meer bij gekomen. Ik heb geprobeerd om te kijken wat de geslachten zijn, en het lijkt erop dat alleen het schildpadkitten een poesje is en de rest katers, maar zeker weten doe ik het nog niet.

Haleth geniet echt ontzettend van haar kinderen en als ik er even één weg pak om te wegen o.i.d. en het kitten begint te piepen, dan komt ze vol paniek de bench uitrennen opzoek naar het piepende kitten.

Vanmiddag met het hele stel even naar de dierenarts om te kijken of alles gezond is en om mij even te helpen met het vaststellen van de geslachten. Hij bevestigde mijn vermoeden, 1 poesje en 3 katertjes.

Tijd om de namen vast te stellen;


Aurora                                Arctic




Aslan                                 Apache


Moeders is vanavond voor het eerst even haar benen wezen strekken sinds de kittens geboren zijn. Dit gaf mij de gelegenheid om de kittens even te wegen. Tot mijn verbazing waren de kittens iets afgevallen. Ze drinken inmiddels bijna de hele tijd, maar de dierenarts had vanmiddag al gezegd dat dit kon gebeuren. Volgens hem is dat vrij normaal omdat ze in de buik non stop eten kregen en nu ineens zelf opzoek moeten naar hun eten. Klinkt dus vrij logisch allemaal. Ze zijn in ieder geval lekker fit en heel bewegelijk, dus het lijkt er niet op dat ze te weinig drinken. We zullen de komende dagen gewoon rustig moeten bekijken. Voor nu in ieder geval nog niet iets om ons zorgen over te maken maar wel even in de gaten houden.